Boende

Vad gör Ronneby Golfklubb för att Ni ska känna Er säkra?

Hur hanterar vi Covid-19?

Vi bevakar händelseförloppet och utvecklingen av Coronaviruset Covid-19 och följer de riktlinjer som ges av Folkhälsomyndigheten. Vår högsta prioritet är våra medlemmar, gäster och medarbetares hälsa och välbefinnande.

Hur gör vi detta?

• Vi har stärkta rutiner för städning, rengöring och hygien. Det innebär bland annat att vi utför regelbunden desinficering av frekvent använda ytor som exempelvis dörrhandtag och kortterminal.
  • När golfbilarna körs ut på morgonen är de desinficerade samt städade. Vi ber Er att hämta flaska samt papper i bilgaraget och torka av bilens berörda ytor efter er runda. Självklart desinficerar även vi bilarna flera gånger per dag, men vi behöver alla hjälpas åt!
  • Vi kommer nu sätta en gräns på max 5 personer totalt i shopen. Vi önskar att ni respektera detta och följer dessa regler, för allas skull.
  • Vi uppmanar också till att hålla avstånd mellan varandra, gärna 2 meter, och undvika större samlingar.
  • Samåk inte! Tacka utan kontakt!
  • Vi har ökat fokus på handhygien och vi vill också uppmuntra er att tvätta era händer ofta med tvål och varmt vatten.
  • Upprätthållna rutiner för personal som är sjuka enligt direktiv från Folkhälsomyndigheten.

Tillfälliga lokala regler

Bunkern – Vi tar bort krattorna i bunkern. Lägesförbättring gäller. Om bollen ligger i olägenhet som normalt skulle ha räfsats, får bollen placeras på närmaste punkt för lättnad, som inte är närmare hål.

Flaggstången – Flaggstången bör/ska alltid lämnas kvar i hålet även vid spel på green. Om flaggstången måste vidröras för att centreras i hålet bör spelaren använda handske, alternativt med en klubba.

Hålet – När bollen ska tas upp ur hålet bör spelaren använda handske.

GLÖM INTE!! Har du minsta lilla förkylningsliknande symptom? Stanna hemma!

Den enskilde golfaren tar ansvar för sina egna beslut. Vi uppmanar alla att följa folkhälsomyndigheternas riktlinjer!

Vi får alla hjälpas åt med tanke på rådande situation och denna komplicerade tid. Vi gör allt vi kan för Er, så vi ber Er alla att försöka hjälpa till, för Vår allas skull.

Låt oss hjälpas åt, så vi kan fortsätta spela golf tillsammans!

Välkomna!

Emma, Tommy, Johan & Fredrik