Golfkul

Junior

Golfkul

Golfkul är barnens första golfäventyr. Genom lek och övningar lär vi oss grunderna i golf. Vi instruerar på ett säkert och lekfullt sätt, med fokus på glädje och gemenskap.

Är du mellan 5-8 år (född 2015-2018) och vill lära dig hur man spelar golf, och samtidigt ha kul? Vill du träffa kompisar samtidigt som du lär dig spelet och så småningom tar grönt kort ?

Då tycker vi du ska testa på Golfkul hos oss på Ronneby GK !

Syftet med träningen är att skapa intresse för golf och att barnen ska tycka att det är roligt. Vi ska trivas och ha kul tillsammans!  På träningen tränar vi på både långa och korta slag samt har en spelliknande träning, för att göra träningen så likt spelet på banan som möjligt.

Vi erbjuder totalt tolv träningstillfällen, sex träningar under våren och sex träningar under hösten. Varje lektion är 60 minuter lång. Klubbor finns att låna under träningen, och även att köpa.

• Start Vår: April v17
  • Start Höst: Augusti v34
  • Träningsdag mån 17-18

Träningsavgift: 600 kr

Vill du anmäla dig eller om du har ytterligare frågor är du välkommen att kontakta oss!
Sista anmälningsdag 31/3 2024.

Johan Torstensson
Mail:pro@ronnebygk.se

Välkomna!

Johan Torstensson                        Robert Petersson                      Emil Runsten