Ronneby GK köp och sälj

Ronneby GK tar täten för hållbar idrott med Uzit

Ronneby GK har knutit till sig en ny medspelare på planen som kommer att bidra till hela verksamheten, stärka hela klubben och se till att fler ungdomar får bättre möjligheter att träna, spela och utvecklas – samtidigt som föreningen och medlemmarna gynnas ekonomiskt.

I vår förening ska alla kunna vara med och alla är värda lika mycket. Så har det alltid varit och så ska det förbli. Därför är det av yttersta vikt att vi undanröjer de hinder som begränsar en rättvis idrott. I vår förening ska alla få chansen att utvecklas inom sin sport, som aktiv, som ledare, och som människa. Framför allt vill vi att våra barn- och ungdomar ska få ett livslångt idrottsintresse och att träning och hälsa alltid ska vara en del av deras vardag.

Därför har vi valt att samarbeta med Uzit – den svenska idrottsrörelsens smartaste medspelare. Med Uzit får vi en app där vi kan etablera en andrahandsmarknad för såväl vår idrottsutrustning som i princip allting inom barn- och fritid. Vid varje försäljning faller ett stöd ut till föreningen samtidigt som säljare och köpare gör en bra affär. Priset på det som säljs avgör säljare och köpare, och hur mycket eller lite av affären som tillfaller klubben är också upp till varje enskild användare, men alltid minst 10%. Dessutom ingår en mängd förmåner med Uzit-abonnemanget.

– Vi väljer att samarbeta med Uzit av flera anledningar. Tjänsten som erbjuds förenklar hanteringen av begagnad golfutrustning vilket kommer att ge fler möjlighet att prova på golf. Samt att vi hjälper till att bidra till ett mer hållbart samhälle. Pengarna som vi får in kommer att gå till vår juniorverksamhet samt andra hållbarhetsprojekt, säger Emil Runsten, Klubbchef Ronneby GK

Med Uzit finns det bara vinnare. Säljare och köpare gör en bra affär, klubben får ett litet bidrag och inte minst gynnas miljön av återbruk. Men den största vinsten gör idrottssveriges många barn och ungdomar som får möjlighet att träna och utvecklas med bättre utrustning till en billigare kostnad.

– Vi ser fram emot att få samarbeta med en så engagerad förening som Ronneby GK. Vi är övertygade att Uzit och de mervärden som följer med användandet kommer att glädja många, säger Fredrik Göthberg, VD och grundare av Uzit.

Emil Runsten                                                                                                          Fredrick Göthberg

Klubbchef, Ronneby GK                                                                                                 VD och grundare, Uzit Sverige AB
0702-54 87 67                                                                                                                     0760-27 88 27

Uzit – Idrottens egna köp- och säljapp!

Hemsida www.uzit.se         E-post highfive@uzit.se